diumenge, de juliol 17, 2011

Primeres pedalades

Era 14 de Juliol i tocava comensar a pedalar. M'havia reservat pel primer dia algo que fos una mica light. Anar fins a l'antiga capital, Mtskheta a menys de 30km de Tbilisi. Alla m'havia de trobar amb el Robeerto, un CS espanyol que hi viu.

Vaig arribar a Mstkheta cap a les 14:00 i vaig cercar on dinar. Un bar turistic amb vistes a Svetiskhoveli, la catedral construida durant el s XI. Quan nosaltres tiravem de romanic aquesta gent ja feia unes construccions impresionants.

Mentre dino, arriba el Roberto que s'ha avansat amb els assumptes que tenia a Tbilisi. Em diu que te presa perque ha de tornar a treballar, que no podra estar amb mi, pero em mostrara el pis i me'n donara les claus. Mentre acabo de dinar, expremo els moments amb ell per saber que se li ha perdut per Georgia. Resulta que treballa a la EUMM (European Union Monitoring Mission), una missio de la UE pel control de la situacio geopolitica entre les republiques sesacionistes d'Abkhazia i Ossetia i Russia i Georgia. M'explica que la situacio a Abkhasia millora poc a poc i que un cop al mes hi va com a mediador entre les parts. Per contra, la situacio amb Ossetia esta com sempre. I em comenta que ell no hi pot entrar perque hauria de solicitar visat i al tenir status diplomatic implicaria el reconeixament tacit de la independencia d'Ossetia. Em sorprenc i li pregunto.. pero s'hi pot entrar? Em diu que si, que nomes cal demanar el visat. I jo sense saber-ho ! Ara ja es tard, hauria de refer ruta, pero bo de saber per una propera ocasio. Cami de casa seva continuem xerrant, ara dels interesos comuns: bici, marato i poca cosa mes. M'obre el pis i me l'ensenya. Com si estiguesis a casa, em comenta. Ell se'n torna a treballar: reben aviat visita de Brussel-les i a mes avui es el comiat del seu jefe, que acaba missio. Es quedara a dormir a casa la novia em comenta. Em sap greu, hauria estat hores i hores fent-li preguntes, pero es el que hi ha. Em dutxo i un cop dutxat passo la tarda visitant Mstkheta i tirant fotos, al vespre me'n vaig a dormir aviat, que l'endema sera un dia mes llarg.


La primera pedalada seria es l'endema. De Mtskheta a Gori. Sense novetats en el front que es diria. Vaig fent via per carreteretes secundaries poc transitades fins arribar prop de Gori, quan em trobo el trencall cap a Uplistsikhe, hi trenco. Vull tornar a passejar-me per aquesta antiga ciutat cavernicola. Perque aixo era Uplistsikhe, una ciutat excavada a la roca habitada des del 1000aC fins al 1240 quan se la van carregar els mongols.

Hi arribo tocat. Fa molta calor, duc uns 60km i entre la calorada  i la manca d'entreno fa que les cames no les tingui fines del tot i pateixo alguna rampa. Aixi, un cop a lloc, me'n vaig directe al bar abans de la visita de rigor. Canvio d'habits i en lloc d'atacar la CocaCola tipica asalto una Borjomi, l'equivalent georgia al Vichi Catala. Em serveix per recuperar salts. Ja recuperat, em perdo per l'entrellat de coves i camins per la roca. Em para una persona i em pregunta si vull guia, li dic que no pero ens posem a parlar una mica. Tot en rus. Es sorpren que el parli i em diu que on l'he apres.Al saber que soc de Barcelona, tambe surt el tema futbol; no ens costa massa posar-nos d'acord en que el Barsa es el millor equip del mon :-).

Visitat Uplistsikhe, toca tirar cap a Gori, ciutat natal d'Stalin. Em pedalejo tota l'avinguda Stalin i al passar per la plasa central me n'adono que ja no hi ha la seva estatua, no com fa cinc anys. Me'n vaig directe al museu. Pica, 15 GEL per visitar-lo sense guia. Fa cinc anys va ser guiada la visita. En tot cas, el museu esta igual. Haliografia total d'Stalin ignorant  totes les seves animalades: fam d'Ucraina, Gulags, etc. Tot aixo no hi es. Nomes discursos, trobades amb altres dirigents, la mascara murtuoria i fins hi tot el vago de tren en que va viatjara a Yalta. Ho visito rapid i tiro cap a l'hotel.

Acabare matant la tarda passejant pel centre i escrivint en aquest blog. L'endema, sera un altre dia, i amb algun puntet d'aventura, pero aixo ja sera en una altre entrada del blog :-p