dissabte, de juliol 30, 2016

Interludi a UlaanBaatar

- M'has llegit el pensament !!!!!! em deixa anar en Joel.

La veritat, no costa massa imaginar que és l'únic cònsul d'Ulaanbaatar que es desplasa per la ciutat amb Fat-bike, en ves de cotxe oficial amb matrícula diplomàtica. I és que resulta que la botiga de bicis que em canvia la llanta es troba al consulat belga o el consulat belga es troba en una botiga de bicis (tanto monta, monta tanto).

El 28 de Juliol vam sortir cap a Ulaanbaatar amb una hora de retràs d'Olgii, que com ja sabeu, es resisteix a desprendre's de mi. Vaig tenir la sort de trobar-me amb Harry Fisch a l'avió. No el coneixia personalment, però de seguida vam descobrir que teníem algun amic viatge comú con en Jordi Canal-Soler. En Harry, propietari d'una agència de Turisme fotogràfic es trobava a Olgii buscant localitzacions per un viatge fotogràfic on dur gent a retratar els famosos cetrers kazaks. Se'm va oferir a acostar-me en cotxe a la botiga de bicis... m'estalviaria un taxi.

Mentre el mecànic de confiansa d'en Joel em muntava la roda nova, vam fer petar la xerrada. Va muntar la tenda fa 6 anys, quan després de varis anys treballant per banques d'inversió amb clients de països de l'esfera soviètica, va decidir muntar el seu propi negoci. Ara és el distribuidor oficial de Trek a Mongòlia i a més de la botiga també organitza tours en btt pel país. A més, és consul. No hi ha prou feina per tenir una secció consular completa i pot manegar tant la botiga com la feina consular. L'única feina que no fa és expedir visats Shengen que queda sota la responsabilitat de l'embaixada alemana. Apart d'això s'encarrega de practicament tot, des de suport consular a detinguts fins a l'expedició de nous passaports. Fa una setmana va participar a l'ASEM Summit.  Costa imaginar-me'l encorbatat entre caps d'estat i minisitres varis. Mentre anem xerrant no para.

Work in progress al consulat belga.

- Com ens has trobat?, som un desastre amb màrketing
- A través de Warmshowers.
- Si, si warmshowers... 'colt!a  (a una empleada) hem de crear compte a Warmshowers. Xavi, per cert, tenim dutxa si et necessites dutxar. Ah !- a l'empelada altre cop - i compta a instagram.

Du mil projectes alhora, ara mateix està muntant uns racks individuals de bicis per vendre'ls a les botigues. Que la gent hi pugui aparcar a bici alhora que s'hi mostra publicitat. De idees no en li faltan. És d'aquella gent que fa bullir l'olla constantment.

M'acomidado d'ell quan se'n và amb la fat-bike tot panxo. Una hora més tard, tinc la bici muntada i una de les empleades m'acompanya en cotxe fins al centre de la ciutat. És dijous a la tarda i ja tinc la feina feta.

Cinc minuts després d'arribar a l'alberg cau una pedregada espectacular. Un diluvi d'aigua i pedra d'aquells que al maresme es veuen un cop cada tres o quatre anys... Diuen que no veien res així des de fa 50 anys. Espero que amaini i surto a fer una pizza. Cal aprofitar els luxes de la capital, no sé quan en tornaré a tenir.

Divendres és dia lliure, amb la feina feta em dedicaré a visitar les atraccions principals que ofereix UlaanBaatar: el monestir budista de Gandan,  el temple de  Choijin Lama i el Palau d'hivern del rei destronat per la revolució comunista. Trobo la ciutat canviada. S'ha construit molt. Gratacels al centre i barris plens de blocs de pisos a les afores. Intenten realocar en pisos la gent que va anar a plantar gers a la capital. Viure en gers s'ha convertit en un problema ambiental de primer ordre. Amb hiverns amb temperatures habituals de -30 o -40ºC no es pot tenir una ciutat on els seus habitants s'escalfen a base de cremar llenya o carbó.
Monestir de Gandan

Al vespre, aprofitaré per fer una mica de vida social amb gent de CSing, dues joves franceses amb feina per projecte / beca a l'ambaixada i els seus amics mongols. Soparem junts, farem unes cerveses ... i acabarem en un karaoke.

Avui he tornat cofoi a Olgii. Ara  ja tinc la llanta nova muntada a la bici... si tot va bé i Olgii m'allibera, demà, torno a pedalar.